marți, 27 octombrie 2009

Cus cus cu piept de pui

In drum spre supermarket ma gandeam sa cumpar niste paste de orez si sa le fac cu pui in stil chinezesc insa nu am gasit si am luat cus cus. Cred ca merge mai bine pentru reteta ce avea sa o inventez.
Reteta am improvizat-o. Presupun ca in lumea asta o fi pe undeva o reteta asemanatoare, nu neg, insa asta e "inventata" de mine. Am avut urmatoarele ingrediente: piept de pui taiat cubulete, cus cus, putin unt, un morcov, ciuperci champignon, delikat, piper si varza. O sa explic pe rand. Intai...
..ciupercile curatate si rupte in bucati nu prea mici le-am "tras" la tigaie cu pieptul de pui (fara apa sau ulei).



Dupa ce s-au facut putin (in zeama lasata de ciuperci), am adaugat putina supa (delikat si apa fierbinte) si un cub de unt, coaja rasa de la o lamaie, un morcov ras, sare (daca mai e nevoie) si piper apoi am mai lasat cateva minute...cam 5-7.



Am dat prin razatoare un catel mic de usturoi si l-am adaugat peste pui si ciuperci..



Cus cus-ul (eu am avut o punga de 250 g) se prajeste in 30 ml de ulei (incins) cam 5-6-minute sau pana face spuma, apoi se adauga 700 ml de supa (apa fiarta cu putin delikat) si se mai lasa 9-10 minute. Aproape de fiecare data eu fac "dupa ochi" (sau gust, depinde) orice mancare. La prajituri nu ma bag, e domeniul sotului.



Asa ar trebui sa arate. Trebuie fiert pana este "al dente"...ca la paste.



La final se adauga varza taiata fidelute si...fiecare orneaza cum doreste.




Sfat: a se manca cu pofta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

gastronomy and others..