duminică, 14 noiembrie 2010

Rata cu portocale

Este o reteta foarte gustoasa si fina care se mananca dupa parerea mea mai mult "de amorul artei" decat cand ti-e foarte foame. Insa este o reteta ce trebuie incercata macar o data.
Exista mai multe retete pe internet si in carti dar cea pe care am facut-o mi se pare cea mai simpla si buna.
Ingrediente pentru doua persoane: trei portocale, un piept de rata (eu am pus si cele doua copanele pentru ca le aveam, nu din alt motiv), un cub de unt, sos de soia, vin alb, sare si piper.
Se face foarte simplu: rata se asezoneaza cu sare si piper si se caleste in tigaie in cubul de unt si o lingura-doua de ulei cu capac, la foc mic (se aseaza in tigaie cu pielea in jos ). Cand are o culoare aurie, se adauga zeama de la doua portocale, o jumatate pahar de vin alb si trei-patru lingurite de sos de soia. Cantitatile nu sunt exacte, eu fac "din ochi" mereu. Se lasa la fiert, nu foarte mult sa nu scada zeama de tot, apoi se adauga o portocala taiata felii si se mai fierbe pana se formeaza un sos mai gros, ca mierea. Cam asta este fabuloasa reteta pe care am asortat-o la o garnitura de cartofi la cuptor. Pofta buna.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

gastronomy and others..