miercuri, 12 ianuarie 2011

Pui la cuptor

Reteta am vazut-o la televizor prezentata de un bucatar din Iasi numai ca in locul puiului era un curcan. Mai trebuie un pachet de unt care se amesteca cu boia, sare, usturoi granulat, cimbru, coaja rasa de la o lamaie si ce alte condimente mai doreste fiecare, putina miere pentru final.
Puiul spalat bine (de preferat sa fie rece) si uscat cu servetele se unge cu unt peste tot. In interior eu am introdus o lamaie fara coaja feliata si o crenguta de cimbru...e optional. L-am infasurat apoi intr-un tifon de mai multe ori (cam trei straturi) si l-am mai stropit cu putin ulei de masline. Fiti fara nici o grija, ca dupa aproximativ doua ore la cuptor tifonul nu va pati nimic.






Am pregatit intre timp o tava cu morcov, ceapa, cartof si mar taiate cuburi, fara sare sau altceva si am asezat-o in cuptor sub pui in acest fel:




Toate sucurile ce se vor scurge din pui vor ajunge in tava. Cand e puiul gata se unge cu miere si se mai da la cuptor cateva minute pana prinde o culoare aurie. Combinatia de dulce-sarat este deosebita.
La final legumele se fac piure si se servesc alaturi de pui. Pofta buna.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

gastronomy and others..