miercuri, 18 noiembrie 2009

Ciorba de fasole

Fara introducere. Am ales fasole mare dar cred ca merge de orice fel...gospodinele stiu mai bine.
Se fierbe fasolea si se schimba de mai multe ori apa, iar in ultima se adauga sare. Cand a fiert complet sau ...99,99% se adauga legume proaspete, adica: morcov dat prin razatoare, ceapa taiata cubulete si ardei gras. Eu nu am avut ardei gras la momentul respectiv pentru ca am uitat sa cumpar si am folosit..



Pasta de ardei..home made. Toate acestea se fierb in continuare cu fasolea iar in vas scufundam o crenguta de cimbru pe care o scoatem la final. Asta este, spun eu, unul din secretele unei ciorbe reusite de fasole. Se adauga bors acru cumparat sau de la mama (ca noi nu mai avem timp sa mai umplem si bors).



Se undeste o ceapa mijlocie in putin ulei..si putn morcov dat prin razatoare dupa care se adauga in ciorba cand e aproape gata. Desi nu e prea sanatosa, ceapa calita in ulei da ciorbei un gust deosebit. Amestecul mai merge bine la ciorba de burta sau radauteana...atat.



Se mananca pe timp de post sau cand ti-e pofta. Daca nu e post, eu mai adaug cu 10 minute inaite de final niste kaiser taiat fasii si prajit in foarte putin ulei.
Merge cu ceapa sau ardei iute.




Bineinteles, zarzavat proaspat: leustean si patrunjel. Pofta buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

gastronomy and others..